miercuri, 5 august 2009

"Nu vezi bine decat cu inima, cu ochii nu distingi esentialul"
Ati citit Micul Print? Eu am sa recitesc aceasta carte, pentru a treia oara, pentru ca te simti mai bogat, sufleteste, cu fiecare pagina!
Iata cateva fraze minunate:
Vulpea, catre Micul Print:
" Dar dacã tu mã imblanzesti, viata mea va fi cu totul alta, luminoasã. As cunoaste un zgomot de pas care va fi diferit de celelalte. Ceilalti pasi mã fac sã intru sub pãmant. Al tãu mã va chema afarã, ca o muzicã. Si încã ceva! Priveste, vezi acolo campurile cu grau? Eu nu mãnanc paine. Graul este inutil pentru mine. Campurile de grau nu înseamnã nimic pentru mine. Si asta e trist! Dar tu ai pãrul blond, aurit. Atunci cand tu mã vei fi domesticit va fi minunat. Graul, care este auriu, îmi va aminti de tine. Si îmi va plãcea zgomotul vantului prin grau…(...) Oamenii nu mai au timp sã cunoascã nimic. Ei cumpãrã de la negustori lucruri fãcute de-a gata. Dar cum nu existã negustori care sã vandã prieteni, oamenii nu mai au prieteni. (...)
Dacã vii, de exemplu, la ora patru dupã-amiaza, voi începe sã fiu fericitã de la ora trei chiar. Cu cat timpul va trece, cu atat voi fi mai fericitã. La ora patru voi fi agitatã si nelinistitã; atunci voi descoperi fericirea!"
Micul Print catre trandafiri:
"Voi sunteti frumoase, dar desarte, le mai spuse.Nimeni n-ar avea de ce să moară pentru voi. Bineinteles, pentru un trecãtor obisnuit, roza mea este la fel ca voi. Dar ea singura este mai importanta decat voi toate la un loc, pentru cã ea este cea pe care am udat-o. Ea însă singură e mai de preţ decât voi toate laolaltă, fiindcă pe ea am adăpostit-o sub clopotul de sticlă. Pentru cã ea este cea pe care am ascultat-o plangandu-se, ori lãudandu-se, ori, uneori, chiar si cand tacea. Pentru cã este floarea mea."
"- Adio, spuse vulpea. Iatã taina mea. Este foarte simplu: nu vezi bine decat cu inima. Cu ochii nu distingi esentialul.-Cu ochii nu distingi esentialul , repetã micul print, ca sã îsi aducã aminte.- Timpul pe care l-ai petrecut cu roza ta o face atat de importanta.- Timpul pe care l-am petrecut cu roza mea…repetã Micul Print, ca sã îsi aducã aminte.- Oamenii au uitat acest adevãr, zise vulpea. Dar tu nu trebuie sã uiti. Esti rãspunzãtor de tot ceea ce ti-ai apropiat, de tot ceea ce ai imblanzit. Esti rãspunzãtor de roza ta…- Sunt rãspunzãtor de roza mea … repetã micul print, ca sã-si aducã aminte."




(desenele sunt ale autorului)







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu