vineri, 29 octombrie 2010



Oameni minunati VS. Oameni mediocri
Tu dintre care faci parte?



Doamne, cat poate fi de dificil sa taci atunci cand esti jignit, sa fii senin atunci cand in jurul tau tot felul de nori te inconjoara, sa fii stapan pe tine atunci cand esti inconjurat de straini, sa zambesti atunci cand cineva te necajeste....
Nu exista relatii de iubire sau relatii de prietenie perfecte. Si totusi... cum de unii oameni reusesc sa se iubeasca o viata intreaga? Cu siguranta relatia dintre ei nu e perfecta, dar ei, ca si oameni, tind spre perfectiune, devin ceea ce o sa numim... oameni minunati. Un om minunat poate fi recunoscut dupa luminozitatea fetei sale, dupa zambetul sau sincer si dupa vocea sa sigura, puternica, dar in acelasi timp calda. Cum de stiu? Cunosc unul. Il cunosc de cand m-am nascut, un om care de mai bine de 10 ani locuieste singur, dar care nu s-a plans niciodata. O femeie, este vorba de o femeie, care printr-o singura mangaiere imi ia orice tristete, o femeie care in fiecare clipa ma face sa ma simt atat de ocrotita si atat de iubita... Iar ea imi este bunica. Aceasta femeie m-a invatat mereu sa fiu mai presus de toate un om minunat! Sa tac eu atunci cand se isca o cearta, chiar de am eu dreptate, sa nu port pica, sa las mereu de la mine, dar niciodata sa nu ma las mai prejos, in sensul in care sa imi pun sentimentele mele pe primul loc!
Toti am auzit de expresiile "Intoarce si celalalt obraz" sau " Capul plecat, sabia nu-l taie". Desi ai crede ca sunt mult prea invechite si ca intr-o societate nebuna, ca cea in care traim, sa fii supus, sa fii calm, iertator, sunt ultimele calitati de care ai avea nevoie, daca stai sa te gandesti mai bine, nicicand nu este mai nevoie de acestea, decat in lumea de azi! Si asta pentru ca oamenii raspund mai bine daca le oferi iubire, in loc sa le "innapoiezi" o palma, sau un cuvant urat.
Apeland acum la o ambasadoare a bunatatii, Maica Tereza spunea:
"Am descoperit paradoxul ca daca iubesti pana cand doare, acolo nu exista durere, ci mai multa dragoste".
Oamenii minunati iubesc la bine si la rau, iubesc sincer, iubesc si mai mult atunci cand cei pe care ii iubesc, ii uita. Altii traiesc in cupluri, fac parte din fel de fel de grupuri si... sunt mai singuri decat un fir de iarba pe stanca. Cand vine noaptea adormim doar noi cu gandurile noastre, chiar daca in dreapta noastra mai este un alt suflet.
Oamenii minunati sunt insa putini. Ei stiu ca sunt cuvinte care nu mai pot fi luate inapoi odata ce le-ai rostit... asa ca de ce sa o faci? Mai bine taci si... reusesti sa iti salvezi inima, sufletul...sa iti salvezi iubirea, viata. Dar cati dintre noi reusim sa facem asta?
Cel mai rau doare ca stii ce trebuie sa faci, dar nu poti. Si aici este limita dintre a fi un om minunat sau a fi un om mediocru. Tu ce alegi sa fii?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu